عدم وجود دانش و تخصص کافی در حوزه صادرات همواره یکی از چالشهای مهم پیش روی تاجران و علاقمندان به حوزه صادرات در ایران بوده است. علاوه بر تجار، این نقصان آشکار، منجر به شکلگیری زنجیرهی وسیعی از رابطان و واسطهها در انجام امور شده است، به نحوی که با گذشت زمان، تولیدکننده هر چه بیشتر از صادرات مستقیم کالای خود دور میشود. مواردی که ذیلاً ذکر شده است، مهمترین محورهایی است که در حوزه کار بازرگانی بینالملل باید مد نظر قرار گیرد:
- بررسی بازار ایران برای وارد کردن محصول
- استفاده از طرح ریزی های مربوط به تحقیقات بازار
- درنظر گرفتن محدودیت های وارداتی بر اساس قوانین کشور
- انتخاب کالای مناسب از لحاظ کیفیت وقیمت
- انتخاب کشور هدف مناسب جهت تامین کالا
- انجام دادن مکاتبات و مذاکرات بازرگانی
- تسلط بر قراردادهای بین المللی
- پروسه گرفتن اخذ نمایندگی
- تسلط بر قوانین اینکوترمز
- سفارش گذاری
- حمل کالا
- انجام امور گمرکی
- ترخیص کالا
- اخذ مجوز های لازم و طی مراحل قانونی
مجموعه هرمس با ترکیبی از نیروی جوانی که نشاط، پویایی و تحرک سیستم را در پی دارد و تجربه فعالیت بازرگانی که دقت، تمرکز و تسلط را از پی میآورد، آماده خدمترسانی در حوزه بازرگانی اعم از مشاوره تا ترخیص و حمل و … است تا در پیشبرد اهداف و دورنماهای بازرگانی کشور، نقشی را ایفا کرده باشد.