مواجهه با وضعیت و جایگاه کالای ایرانی در عرصه تجارت بینالملل، همواره دلسردی شدیدی ناشی از آن چه بر آن میگذرد را به همراه دارد. حال اگر این جایگاه با وضعیت کالای ملی کشورهای مختلف در اقصی نقاط دنیا مقایسه شود، مراتب تاسف را دوچندان میکند. بدیهی است که هرمس به عنوان مجموعهای متشکل از نیروهای جوان و فارغالتحصیلان بهترین دانشگاههای کشور نمیتواند نسبت به این موضوع بیتوجه باشد و داشتن یک تیم و کادر تخصصی حول این موضوع خود گواهی بر ادعای عنایت ویژه هرمس به این مسئله است. جایی که برخی از علاقمندان و متخصصان به صورت تخصصی حول کالاهایی مانند فرش، پسته، زعفران و… که اساساً نام ایران و اصالت تاریخ کشور را با خود یدک میکشند، فعالیت کرده و علاوه بر تسهیل بازارهای صادراتی این کالاها، اقداماتی را در جهت توسعه بسترهای فنی و بازاریابی این کالاها انجام میدهند.