بیست و دومین نمایشگاه دام و طیور و صنایع وابسته از تاریخ 1 تا 5 مردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد. بالغ بر 215 شرکتکننده داخلی و 14 شرکتکننده خارجی در این نمایشگاه باهدف انتقال و مبادله دانش و تکنولوژی بین فعالان صنعت دام و طیور ایران و سایر کشورهای پیشرفته حضور به هم رساندند.
نمایشگاه بینالمللی دام و طیور و صنایع وابسته که بهعنوان مهمترین رویداد این صنعت شناخته میشود میزبان تولیدکنندگان، واردکنندگان متخصصین و فعالان اقتصادی مربوطه در این حوزه است.
اهداف نمایشگاه:
- ایجاد راههای ارتباطی بین شرکتها و موسسات داخلی با خارجی
- معرفی محصولات و خدمات خود به فعالین و علاقهمندان این حوزه
- فراهمشدن امکانات بازاریابی خارج از کشور و بیرون مرزی
- آشناشدن با تکنولوژیها و دانش روز دررابطهبا حوزه دام و طیور
- بازاریابی و فروش محصولات و خدمات با استفاده از نمایش محصولات و خدمات از طریق غرفه
- واردشدن در بازار رقابت بسیار گستردهای که در نمایشگاه وجود دارد
- فراهمشدن بستر همکاری و استفاده از خدمات شرکتها به همکار و یا فعالین در حوزه دام و طیور
- آشنایی با محصولات و خدمات رقبایی که در نمایشگاه شرکت میکنند و ایده گرفتن از خدمات و محصولات رقبا
- شناخت شرکتها و کمپانیهای مطرح داخلی و جهانی در هر سال
- معرفی و ارائه محصولات و دستاوردهای جدید و نوین در صنعت
- آشناییپیداکردن با آخرین دستگاهها و تکنولوژیهای مورداستفاده قرار گرفته در صنایع دامی و طیوری
- آشنایی با سایر صنایع وابسته و درهمتنیده با دام و طیور
- ارائه پیشرفتهترین فناوریهای تخصصی درونمرزی و برونمرزی
- اخذ و یا یافتن نمایندگیهای معتبر و فعال در سراسر کشور و همچنین سایر کشورهای خارجی
محتوای بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام و طیور و صنایع وابسته
بهطورکلی میتوان غرفه شرکتکنندگان در نمایشگاه بینالمللی دام و طیور و صنایع وابسته امسال را به سه دسته تقسیم کرد
خوراکی
این غرفهها شامل
- انواع خوراک دام و طیور
- پودر ماهی
- پودر چربی ویژه خوراک دام و طیور
- سویا، ذرت، گندم، جو
- فرآوردههای دانه روغنی
دارویی
- تولیددارو و نهادههای تغذیهای
- واکسنهای دامپزشکی و مواد بیولوژیک
- پر میکسهای دامی
- مکمل غذایی و درمانی
- شوینده و ضدعفونیکننده
- آجر لیسیدنی دام
- محلولهای تزریقی
- کالاهای دامپزشکی
- اسید چرب و روغن گیاهی
تجهیزات
- تجهیزات نگهداری دام و طیور
- تجهیزات جوجهکشی و مرغداری
- ماشینآلات کشتارگاهی
- تجهیزات شیردوشی
- ماشین بستهبندی
- سیستمهای گرمایشی و سرمایشی
- ماشین انتقال دام
- تجهیزات آزمایشگاهی
حوزه کاری و محصولات شرکتها در نمایشگاه بین المللی دام و طیور
1. صنایع و شرکتهای مشغول در تولید، مونتاژ، تعمیر و نصب دستگاههای صنعتی دام و طیور و آبزیان
اگرچه این قسمت جزو کم بازدیدترین قسمت نمایشگاه بینالمللی بود، اما بیشتر مراجعهکنندگان این بخش که از دامدارها و مرغ داریها بودند به دنبال مدرنسازی و صنعتیکردن کسبوکار خود بهوسیله دستگاههای جدید بودند. این دستگاهها عبارتاند از:
دستگاه جوجهکشی
دستگاه آبخوری، دانخوری
دستگاه سیستم هوای فشرده
دستگاه انتقال، جمعآوری و بستهبندی تخممرغ
دستگاه قفس مرغداری
دستگاه سرمایشی و گرمایشی و تهویه بزرگ (جت فن)
تجهیزات هوشمندسازی دامداری، کنترل از راه دور و ردیابی دام
2.صنایع و شرکتهای دارویی و دامپزشکی و خوراک دام و طیور و آبزیان
این بخش از نمایشگاه که با استقبال بینظیری روبهرو شد شامل موارد زیر بود:
تولیدکننده کودهای شیمیایی و گیاهی
تولیدکننده واکسنهای طیور و دام
تولید شوینده و ضدعفونیکنندههای غذایی
تولید محلولهای تزریقی
تولید اسیدهای چرب و کالاهای دامپزشکی و حیوانات خانگی (مثل انواع خاک گربه)
افزونههای خوراک آبزیان و دام و طیور
مکملهای تقویتی برای دام (مثال: افزایش شیردهی کردن دام، افزایش وزن جوجههای گوشتی در بازه زمانی کوتاه)
تولید غلات مثل گندم و جو و ذرت و…
وضعیت صنایع دام و طیور در صادرات
به گزارش تیم اعزامی توسعه و رشد تجارت هرمس از نمایشگاه بینالمللی دام و طیور و صنایع وابسته، صادرات محصولات موجود در این نمایشگاه چهار وضعیت کلی داشتند
اول: آن دسته از محصولات که صادرات آنها ممنوع بود
دوم: آن دسته از محصولات که بهطورکلی بازار داخلی را هدف گرفته و برنامهای برای صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر نداشتند.
سوم: آن دسته از کسبوکارها که به دلیل نداشتن مجوز صادرات هنوز وارد عرصه تجارت بینالمللی نشده بودند.
چهارم: شرکتهایی که نقش تامینکننده در صادرات به کشورهای همسایه مثل عراق، عمان، ترکیه و یا ارمنستان داشتند.
بر اساس این مشاهدات باید گفت صرفنظر از ممنوعیت صادرات بعضی کالاهای اساسی این صنعت، مثل گوشت دام و طیور، در صنایع وابسته آمار صادرات وضعیت مناسبی ندارد.
با وجود پتانسیل مطلوب صادراتی صنایع وابسته به دام و طیور اما بیشتر تولیدکنندگان در نقش تامین کننده ظاهر شده و سهم آنها در بازار صادرات تنها به چیزی شبیه به فروش داخلی ختم میشود.
چرا صادرات صنایع مرتبط با دام و طیور اندک است؟
دلایل این مهم را میتوان نبود اطلاعات کافی درباره صادرات، نداشتن اعتماد کافی به شرکتهای صادرکننده و یا ترس از هزینههای هنگفت ارزی دانست.
شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس اینجاست تا علاوه بر مشاوره در زمینه صادرات، همراه شما تولیدکننده گرامی در مسیر صادرات و ارزآوری به کشور عزیزمان ایران باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
بدون دیدگاه